یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

 

پیکر مطهر شهید شاطری در سمنان به خاک سپرده شد/یادگاری دختر شهید روی تابوت

به گزارش خبرنگار مهر، مردم سمنان بعد از ظهر جمعه بار دیگر به خیابان‏ها آمدند تا با مردی خداحافظی کنند که سال‏ها دوری از وطن را تحمل کرد تا مردم کشور همسایه و مسلمان، لبنان در حداقل اندکی راحتی زندگی کنند.

امروز تابوت مردی در سمنان «لا اله الا الله» را بر خود دید که پرچم سه رنگ روی آن از جاودانه شدن این پاسدار رشید اسلام حکایت می‏کرد.

در این آیین پیام تبریک و تسلیت و ابراز همدری محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، وزیر راه و ترابری لبنان و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان خطاب به مردم سمنان قرائت شد.

تشییع پیکر شهید حاج حسن شاطری به صورت ویژه انجام شد

قبل از انجام تشییع پیکر در محل معراج شهدای سمنان مراسم نوحه خوانی و قرائت قرآن کریم برگزار شد و شرکت کنندگان در فضایی حزن آلود دعای فرج آقا امام زمان (عج) را زمزمه کردند.

در این مکان یکی از همکاران لبنانی شهید شاطری در سخنانی با ابراز تاسف از شهادت این استاد اخلاق و عمل، از وی به نیکی یاد کرد و گفت: فعالیت ها و عملکرد شهید شاطری یک کلاس درس برای همکاران وی بود.

در ادامه این مراسم جنازه این شهید که در تابوتی همراه با عکس و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی قرار گرفته بود در میان فریادهای یا حسین (ع) و الله اکبر گویان در آغوش هزاران نفر از مردم سمنان قرار گرفت.

بسیاری از همرزمان دوران دفاع مقدس و دوستداران شهیدان در این مراسم با سینه زنی و نوحه خوانی جنایات صهیونیست ها را بشدت محکوم کردند و فضایی دیگر به این آیین بخشیدند.

اقامه نماز میت نماینده ولی فقیه در جنوب لبنان بر پیکر مطهر شهید شاطری

در ادامه آیین تشییع پیکر شهید شاطری در میدان امام سمنان نماز میت توسط حجت الاسلام طباطبایی نماینده ولی فقیه در جنوب لبنان بر پیکر این شهید اقامه شد و آیین تشییع به سمت گلزار شهدای سمنان واقع در امام زاده یحیی ابن موسی (ع) ادامه یافت.

جملاتی که دختر شهید شاطری بر روی تابوت پدر هک کرد

یگانه شاطری بر روی تابوت پدر خود جملات "بابا شهادت مبارک، ما را هم شفاعت کن، افتخار ما بودی و هستی، یگانه همیشه به یاد توست" را نوشته بود.

شهید شاطری به مدت پنج سال به بازسازی خرابی های لبنان پرداخت

یک همکار مسئول ستاد بازسازی لبنان سردار شهید شاطری گفت: این شهید بزرگوار به مدت پنج سال بدون هیچ چشمداشت و یا خستگی به بازسازی خرابی های ناشی از تجاوزات صهیونیست ها در جنوب لبنان پرداخت.

کاظم دارابی با بیان اینکه حمایت های مادی، معنوی به مردم و شیعیان جنوب لبنان و بازسازی این مناطق از مهمترین اقدامات و خدمات این شهیدا است افزود: این شهید  در راهسازی و تعمییرخرابی ها ی کشور لبنان از خود آثار فراوانی به جا گذاشته است.

راه نورانی انقلاب به حاج حسن شاطری ختم نمی شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان سمنان نیز در این آئین، شهادت را مزد زحمات سی ساله شهید شاطری خواند وگفت: اگر جزء شهادت نصیب حاج حسن می شد در حق یک مجاهد فی سبیل الله واقعا جفا بود.

سردار علی استاد حسینی افزود: شهید حاج حسن ها برای اعتلای کلمه اسلام در تمام جهان اسلام تلاش کردند نه تنها در ایران بلکه در کل جهان لذا خونشان را دادند برای اینکه اسلام بماند نظام بماند و رهبری بماند.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه راه نورانی به حاج حسن ختم نمی شود تصریح کرد: این راه در آینده هم ادامه خواهد داشت و برای رسیدن پرچم به دست صاحب اصلیش ادامه دارد.
 

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
گزارش مشروح تشییع شهدای سپاه/
وداع رهبر انقلاب با رزمندگان و اندیشمندان گمنام شهید در حسینه ثارالله

خبرگزاری فارس: پیکر پاک شهدای حادثه اخیر سپاه، صبح روز گذشته به صورت همزان در تهران، ملارد و کرج تشییع و به خاکسپاری شدند.

خبرگزاری فارس: وداع رهبر انقلاب با رزمندگان و اندیشمندان گمنام شهید در حسینه ثارالله

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر پاک 17 شهید انفجار اخیر یکی از پادگان های سپاه که روز شنبه به شهادت رسیده بودند، صبح روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب، مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری و نیز اقشار مختلف مردم تهران و خانواده شهدا، از حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی سپاه واقع در میدان کلاهدوز به سمت بهشت زهرای تهران تشییع و به خاکسپاری شدند.

پیکر پاک شهیدان حسن تهرانی مقدم، محمدقاسم سلگی، مهدی نواب، جواد سلیمی، علی اصغر منصوریان، مهدی دشتبان‌زاده، مهدی نواب، حسین فردوئی و میثم جهانگیری، هشت شهیدی بودند که پیکر مطهرشان در تهران تشییع شد.

9 شهید دیگر سازمان خودکفایی سپاه پاسداران نیز همزمان با تهران در شهرهای کرج و ملارد تشییع و به خاکسپاری شدند.

در این مراسم که سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار وحیدی وزیر دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سرلشکر باقری معاون اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح، زریبافان رئیس بنیاد شهید، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری، رهبر معظم انقلاب را همراهی می کردند، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه، طی سخنانی این شهدا را مشعل داران اقتدار کشور خواند و گفت: امروز کاروان جدیدی از نسلی فداکار را تا عرش اعلا تشییع و بدرقه می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه افزود: شهدای امروز انسان‌های بزرگی هستند که آموزگاران استقامت و پایداری ملت مسلمان ایران هستند، اینها مشعل داران شکوه و عظمت انقلاب و اسلام و این ملت بزرگ و فداییان حقیقی ولایت امر و امت، اسرار جاودانگی ملت بزرگ ایران و رمز اعتلا و ارتقای هویت ملی و انقلابی و اسلامی کشور بزرگ و نظام مقدس جمهوری ایران هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کاروان نشان می‌دهد که هنوز سرزندگی، اقتدار، فداکاری، روح حماسه،‌ جاودانگی، عظمت، شکوه، افتخار، آزادگی و هویت و حاملان ارزش‌های الهی هنوز همانند نهر جاری در گذر زمان و جهان پر از ستم حضور دارند.

سلامی با بیان اینکه هنوز روح فداکاری چشمه سار عشق و شهادت طلبی برپیکره این جامعه، جریان زنده و محسوس و باورپذیری دارد، عنوان کرد: شهیدان بزرگمان که سند زنده وفاداری و فداکاری ما هستند، افتخار می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اینها قله‌های رفیع فضیلت‌های جامعه و مشعل داران افتخار و اقتدار و امنیت و آرامش و نقطه‌های اصلی اتکای قدرت دفاعی کشور و سازندگان بنای این تمدن عظیم و معماران اصلی قدرت بازدارنده این کشور بزرگ در مقابل دشمنان سلطه گرند و پیکرهای پاک این شهیدان ستاره‌های پرفروغ و بی غروب کهکشان نورافشان شهادت در این عالم و افتخارات جدید ما هستند.

در این مراسم همچنین حضرت آیت‌الله خامنه ای به منظور ابراز همدردی، دقایقی نیز با خانواده شهدا به صحبت پرداختند.
پیکر سدار شهید حسن تهرانی مقدم، و شهیدان محمدقاسم سلگی و مهدی نواب، پس از تشییع در قطعه 24 شهدای بهشت زهرا و پنج شهید دیگر نیز در قطعه 50 به خاک سپرده شدند.

به گزارش فارس، ظهر روز شنبه 21 آبان ماه بر اثر انفجار در زاغه مهمات یکی از پادگان های سپاه در حوالی تهران، 17 نفر از نیروهای سازمان جهادخودکفایی سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
این عکس در تابستان 1364، واقع در اردوگاه الصابرین کرخه بر سر سفره ناهار گرفته شده، هنگامی که بچه های گردان تخریب لشکر 10 سید الشهدا(ع) در حال خوردن غذا بودند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از فارس ، گاهی اوقات یک عکس تمامی حرف های دل را می زند. گاهی اوقات یک تصویر آن قدر در خود حرف دارد که دیگر احتیاج به حرف زدن ندارد. 
عکسی که نام آن را «سفره ای پر از شهید» گذاشتیم از این دسته تصویر هاست.
این عکس در تابستان 1364، واقع در اردوگاه الصابرین کرخه بر سر سفره ناهار گرفته شده، هنگامی که بچه های گردان تخریب لشکر 10 سید الشهدا(ع) در حال خوردن غذا بودند.
همانگونه که در تصویر مشخص است  11 نفر بر سرسفر حاضر هستند که 8 نفر آنها به شهدات رسیده اند.
اسامی شهدا بدین قرار است:

از راست: نفر اول (شهید عباس بیات)، نفر دوم (شهید رحمان میرزا زاده)، نفر سوم (شهید اکبر عزیز زاده)، نفر پنجم (شهید مرتضی ملکی، نفر هفتم (شهید محمد بهشتی)، نفر هشتم (شهید سید محسن جلادتی)، نفر دهم (شهید پیام پور رزاقی)، نفر یازدهم (شهید حاج قاسم اصغری)

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

استاندار ایلام در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
انتقال پیکر 50 شهید دفاع مقدس به کشور

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام از انتقال پیکرهای مطهر 50 شهید دفاع مقدس از خاک عراق به کشورمان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انتقال پیکر 50 شهید دفاع مقدس به کشور

مجتبی اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه «توانا» اظهار داشت: پیکرهای مطهر 50 شهید دفاع مقدس در استان واسط عراق در نزدیکی مرز شهرستان مهران استان ایلام به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: قبل از ماه مبارک رمضان طی جلسه‌ای با حضور استاندار واسط عراق موضوع انتقال پیکرهای شهدا مطرح شد که اعلام کرد پس از کسب تکلیف از دولت عراق این موضوع را اطلاع می‌دهد.

اعلایی تصریح کرد: در سفر اخیری که استاندار واسط عراق به ایلام داشت این موضوع را پیگیری‌ کردیم که بنا به گفته وی دولت عراق با انتقال شهدای این منطقه به ایران موافقت کرده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در این دیدار درخصوص تبادل سربازان کشته شده عراقی در دوران دفاع مقدس با این 50 شهید کشورمان اعلام آمادگی شد و بنابراین با معرفی نماینده‌ای از طرفین تبادل، انتقال شهدا به کشورمان صورت خواهد گرفت.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
نقطه اوج جنگ نفتکش‌ها عملیات موفق سرنگون ساختن هلى‏کوپترهاى نیروى دریایى آمریکا بود که توسط «ناو گروه‏هاى قرارگاه نوح نبى(ع)» به فرماندهى شهید «نادر مهدوى» به اجرا درآمد.
خلیج فارس آن همه ماهی دارد که می‌شود دویست کشتی صید صنعتی -از آن کشتی‌هایی که ماهی‌ها را دویست کیلو دویست کیلو در حلق‌های بزرگ و وحشتناک خویش هُرت می‌کشند- سالی دویست میلیون ماهی دویست‌ کیلویی بگیرند، اما کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که یکی مثل «مهدوی» یا «بیژن گُرد» بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ می‌پرسد: «این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می‌خورد؟» هیچ! به درد دنیای دنیاداران نمی‌خورد، اما به کار آخرت عشاق می‌آید، که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق...
شهید آوینی
 

***
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سال 1366، سال آغاز اولین دور از جنگ‏هاى دریایى میان قواى نظامى جمهوری اسلامی ایران و ناوگان متجاوز خارجى بود که این جنگ در ادبیات سیاسى با نام «جنگ اول نفت‏کش‏ها» شناخته مى‏شود.

مسئولیت اصلى عملیاتى در این میدان، بر عهده نیروى دریایى سپاه پاسداران بود و روش عملیاتى سپاه بر استفاده از قایق‏هاى کوچک تندرو موسوم به «عاشورا» و «طارق» تکیه داشت.

نقطه اوج این جنگ، طرح ناکام حمله به بندر نفتى «رأس الخفجى» و عملیات موفق سرنگون ساختن هلى‏کوپترهاى نیروى دریایى آمریکا بود که توسط «ناو گروه‏هاى قرارگاه نوح نبى(ع)» به فرماندهى شهید «نادر مهدوى» به اجرا درآمد.

هرچند در جریان «عملیات شهادت‏طلبانه» علیه هلى‏کوپترهاى آمریکایى، اکثر اعضاى این ناو گروه به شهادت رسیدند، اما بدون شک 16 مهر ماه 1366 را بواسطه رویارویی مستقیم با "شیطان بزرگ" در خلیج فارس، باید یکی از درخشان‌ترین مقاطع ‌تاریخ دفاع مقدس دانست که البته این مقطع درخشان و مجاهدینی که این افتخار بزرگ را آفریدند، تا به امروز لااقل جایگاه در خور شانی در میان افکار عمومی ملت ایران نیافتند.

آیا باید سهم چنین شهدایی، یک نقاشی دیواری بی روح و مرده بر یکی از دیوارهای شهر تهران باشد که این عکس دیواری نیز به همت شهرداری تهران به بدترین شکل ممکن بازسازی شود به گونه ای که بعید است حتی والدین این شهدای گرانقدر نیز با دیدن این تصاویر یاد فرزندان شهیدشان بیفتند؟

معلوم نیست تا کی باید پرسید که چه دستگاهی مسئول این کم کاری هاست؟ آیا رسانه ملی در این خصوص اهمال کرده؟ آیا سپاه پاسداران نتوانسته این گوهرهای درخشان خود را بخوبی معرفی کند و یا مثل بسیاری از دفعات، باید به سراغ بنیاد شهید رفت؟

آیا شان و منزلت این شهدا برای مسئولان رسانه ملی ما از هنرپیشگان و ورزشکاران کمتر است که امروز نوجوان بوشهری باید حسرت بخورد تا برای یک بار هم که شده لهجه بوشهری نادر مهدوی را به عنوان یکی از همشهری های خود از سیمای جمهوری اسلامی ایران بشنود؟

آیا جا ندارد تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخصوص عزیزانی که در نیروی دریایی، در سخت ترین شرایط در کنار این شهدا جنگیدند، به معرفی دوستان خود بپردازند؟ اگر آنها چنین همتی به خرج ندهند، از چه کسان دیگری می‌توان انتظار داشت؟

آیا مسئولان بنیاد شهید که حقوق می‌گیرند تا نام و یاد و راه شهدا را در جامعه زنده نگه دارند، به وظایف خود عمل کردند؟

به هرحال نادر مهدوی، بیژن گرد، خداداد آبسالان، غلامحسین توسلی، مهدی محمدیا، مجید مبارکی و نصرالله شفیعی بازیگران یکی از درخشان‌ترین سکانس‌های تاریخ این مرز و بوم بودند که در نبرد مستقیم با شیطان بزرگ در خلیج فارس به شهادت رسیدند و جا دارد تا کسانی که در این زمینه مسئولیتی بر دوش دارند، این بار را از گرده خود بردارند تا بیش از این صفحات درخشان تاریخ انقلاب ناگفته نماند.
 ***
 
سردار رشید ملت ایران کیست
فرزند حسین، «نادر» دوران کیست
از موج خلیج فارس باید پرسید
خنجر به میان سینه شیطان کیست...

 

تصاویر مبارک شهدا در ادامه مطلب

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس صبح شنبه با حضور گسترده مردم در تهران برگزار شد.و در دانشکده صدا و سیما به خاک سپرده شد.
شادی ارواح طیبه حضرت امام و شهدا الفاتحة مع الصلوات
 
 
 
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
سرلشکران سپاه روح الله/2
یاد می کنیم از فرمانده لشکر های شهید سپاه در سال های دفاع مقدس . مردانی که هیچ کدام در زمان شهادت ، عمرشان به سی سال نرسید اما شعار های انقلاب اسلامی را در میادین جهاد اصغر و جهاد اکبر خود به منصه ظهور رساندند و اینک اسوه های حسنه ملت ایران و همه آزادگان جهانند.
گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، در یکی از روزهای بهار سال 1342 ، در پادگان عشرت آباد تهران ،  رییس وقت شهربانی وقت کشور ، از مرجع تقلیدی که ساعاتی پیش به جرم اقدام علیه امنیت ملی کشور دستگیر شده بود ، پرسد: حضرت آقا با کدام سرباز می خواهند به جنگ حکومت بیایند؟ و «آقا» جواب فرمودند: «سربازان من در گهواره اند». در آن روز بهاری ، هیچ کس صحبت این مرجع تقلید را جدی نگرفت و باهوش تر ها هم آن را به حساب شعاری هوشمندانه برای گیج کردن حریف گذاشتند اما ، 15 سال بعد و در روزهای سرد زمستان ، ارتشی متشکل از صدها هزار سرباز ، همین مرجع تقلید را که از تبعیدی 15 ساله به کشور باز می گشت ، چون حلقه ای در میان گرفتند و از فرودگاه تهران به بهشت زهرا (س) رساندند. حتی آن روز هم بسیاری از مدعیان تصورش را هم نمی کردند که از میان این خیل نوجوان که غالبا بین 16 تا 20 سال سن داشتند ، چند سال بعد سپاه مقتدر سر برآورد و پشت فراعنه روزگار را بلرزاند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، تنها سه ماه پس از ورود امام  خمینی به کشور تشکیل شد و در حالی که حدود یک سال و نیم از عمر آن می گذشت ، پای در معرکه جنگی گذاشت که در پشت خاکریز های دشمن ، لشکری برآمده از ائتلاف 40 کشور دنیا انتظارش را می کشید.
سپاه پاسداران از این آوردگاه 8 ساله ، با سربلندی و افتخار بیرون آمد و امروز به کابوس هولناک دشمنان اسلام ناب محمدی در سراسر دنیا بدل شده است. چنین جایگاه رفیعی ، مرهون مجاهدت هزاران سرباز سپاه روح الله است که بدن های چاک چاکشان در بستر خاک آرمیده است اما جان های تابناکشان از عرش ، نظاره گر ما است که چگونه بر سر پیمان خود می ایستیم.
به بهانه هفته دفاع مقدس ، یاد می کنیم از فرمانده لشکر های شهید سپاه در سال های دفاع مقدس . مردانی که هیچ کدام در زمان شهادت ، عمرشان به سی سال نرسید  اما شعار های انقلاب اسلامی را در میادین جهاد اصغر و جهاد اکبر خود به منصه ظهور رساندند و اینک اسوه های حسنه ملت ایران و همه آزادگان جهانند و تاریخ انتظار آن روزی را می کشد که این سرلشکران ، در رکاب منجی آخرالزمان ، به دنیا بازگردند و آخرین نبرد خیر و شر را فرماندهی کنند.
روحمان با یادشان شاد
 

تصاویر در ادامه مطلب

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
این اقدام رئیسعلی برای دولت بریتانیا غیرقابل تحمل بود و سبب شد سرفرماندهی نیروهای انگلیسی در شرق، ‌ نیروهای آماده اعزام به بغداد را که تعدادشان دو هزار نفر بود، جهت مقابله و حمله به پایگاه رئیسعلی (روستای دلوار)، به بوشهر فراخواند.
به گزارش مشرق به نقل از تاریخ ایرانی نوشت:

در روز ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ رئیسعلی دلواری فرمانده نیروهای مقاومت تنگستان در برابر نیروهای انگلیسی به شهادت رسید.
عکس منحصر بفرد از رئیسعلی دلواری و یارانش

تنگستان منطقه‌ای کوهستانی در جنوب شرقی بوشهر است‌ و از جنوب دشتستان بوشهر تا ساحل دریا امتداد دارد. شهرستان تنگستان شامل تنگستان شمالی به مرکزیت «اهرم» و تنگستان ساحلی به مرکزیت «دلوار» است‌. دلوار، زادگاه و محل فرمانروایی رئیسعلی دلواری است که در کشاکش جنگ اول جهانی و در حمله انگلیسی‌ها به بوشهر، رشادت بسیاری از خود نشان داد و به شهادت رسید.
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

1309 ولادت در محله پاچنار تهران شركت در هيات مذهبي و عزاداري ائمه معصومين تحصيل تا سطح ديپلم و در كنار آن كسب و كار جهت امرار معاش
1320-1332 آغاز مبارزه سياسي همزمان با آشنائي شهيد نواب صفوي عضويت در شوراي مركزي فدائيان اسلام در سن 16 -17 سالگي
 
شركت فعال در طرح ترور كسروي مزدور انگليس
طراحي قتل شاه با همكاري يكي از اعضاي فدائيان اسلام در هنگام آوردن جنازه رضاخان قلدر كه اين كار عملي نشد
مشاركت مستقيم و غير مستقيم در كليه تحركات تشكيلاتي و عملياتي فدائيان اسلام تا زمان شهادت نواب صفوي
شركت در مبارزات ملي‌شدن نفت در كنار مرحوم آية الله كاشاني 1342-1357
پايه‌گذاري هيئت مؤتلفه اسلامي
سازماندهي تظاهرات 15 خرداد از ميدان تره‌بار تهران سخنراني در مقابل درب دانشگاه تهران
پايه گذاري گروه مسلح هيئت موتلفه اسلامي
سازماندهي بزرگداشت عاشوراي 1342 از مقابل پله‌هاي نوروزخان تا مقابل مدرسه شهيد مطهري سپهسالار سابق كه منجر به دومين بازداشت و زنداني شدن او شد اما با هوشياري و معرفي خويش به نام معمار پس از دو ماه از زندان آزاد گرديد .
شركت در طرح اعدام عناصر وابسته و سه نخست وزير رژيم خونخوار پهلوي به نامهاي عبدالحسين هر بر رزم آرا و حسنعلي منصور
در ارتباط با ترور منصور دستگير و روانه زندان مي‌شود پس از محاكمه به اعدام محكوم مي‌شود اما با يك درجه تخفيف به حبس ابد محكوم مي‌گردد . زماني كه عناصر رژيم به ايشان اطلاع مي‌دهند با يك درجه تخفيف به حبس ابد محكوم شده‌ايد او مي‌گويد : مي‌شود اين مطلب را از ما پس بگيريد و بگذاريد كه مابه فيض شهادت نائل شويم .
در زندان نيز دست از فعاليت برنمي‌دارد و به عنوان نماينده زندانيان در آشپزخانه زندان قصر فعاليت خودرا ادامه مي‌دهد وزماني كه به يكي از زندانيان پول مي‌دهد وزماني كه به يكي اززندانيان پول مي‌دهد رژيم به اين بهانه ايشان را براي مدتي به برازجان تبعيد مي‌كند و با توجه به تحركات شهيد عراقي مجدداً نامبرده به زندان قصر منتقل مي‌شود .
در سال 1355 پس از 12 سال تحمل شكنجه و سختي‌هاي حبس از زندان آزاد مي‌شود .
به دعوت شهيد آيةالله مطهري درجلسه‌اي مخفي از برادران هيئت مؤتلفه شركت جست و به عضويت جلسه مركزي اين گروه درآمد (اين گروه بيشترين سهم را در مبارزات سالهاي 56-57 به عهده داشت )
پس از هجرت حضرت امام به پاريس با نظر شهيد مطهري و شهيد بهشتي راهي آن ديار مي‌شود و در نوفل لوشاتر به عنوان مسئول تداركات و اقامتگاه حضرت امام فعاليت مي‌نمايد.
ضمناً مسئوليت حراست و حفاظت از جان امام را از پاريس تا تهران به عهده مي‌گيرد به دنبال ياوه گوئيهاي بختيار نخست وزير وقت شهيد عراقي بانگ برمي‌آورد كه ما تاكنون چهار نخست وزير را اعدام كرده‌ايم و اعدام پنجمين هم برايمان آسان است .
سال 1344 است . عراقي به همراه شهيد اماني و ديگر يارانش در رابطه با ترور منصور نخست وزير وقت ايران در زندان منتظر وقت ايران در زندان منتظر وقت اجراي حكم اعدام است كه ابتداء در مورد او صادر شده و به گفته خودش خوش‌ترين وقت ها را مي‌گذراند . و اين معني از كلمه كلمه وصيت‌نامه او پيداست در چنين وقتي شهيد عراقي با تحرير سه نامه با پدر مادر و برادر خود وداع مي‌كند كه متن آنها در ذيل از نظرتان مي‌گذرد .
مادر ..... آيا مي‌توانم محبت تو را كه همچون آتشي در زير خاكستر نهفته فراموش كنم . آيا مي‌توانم محبت خود را نسبت به تو كه پس ازتقسيمش صورت قدرداني به خود گرفته وباز شعله كشيده زير پا نهم . مادر من به جايگاهي مي‌روم كه همه مي‌روند به جائي مي‌روم كه آغاز زندگي جاويد است . با تو وداع مي‌كنم .
پدر – تو من و همه قلوبمان مملو از آرزوست . اما مي‌داني انتهاي آرزوها خدا است ؟ و براي تحققش بايد تلاش كرد پدر من تورا معتقد به اسلام مي‌دانم هر مسلماني همه چيز خودرا براي خدا مي‌داند و در  راهش خود را فاني مي‌كند زندگي را عقيده وجهاد در راه آن مي‌داند وشهادت و مرگ را آغاز زندگي جاويد خود قرار مي‌دهد .
پدر مرگ را براي ما بد ترجمه كرده‌اند ولي ما براي اين زندگي مي‌كنيم كه به دوران زندگي دوم خود كه مرگ نام دارد برسيم .بنابراين مرگ آغاز زندگي جاويد ما است .
برادر .... ما براي خدا و به خاطر رضائي او قدم در اين وادي نهاديم كه شرح آن را تو خود مي‌تواني (شفاهاً در ملاقات گفته شده ) و اميدواريم كه او از ما بپذيرد و هدف تعقيب نهضت جستني كه ايجاد يك حكومت اسلامي برپايه (شوري .. وفضيلت و تقوي) و قيام برعليه ظلم و ستم بوده كه در مرحله اول ائمه اطهار ع برنامه بسيار عالي حكومتي را كه بر همان پايه مي‌باشد براي مابه يادگار گذاشته كه با اميد به آينده رنگ حيات به خود گرفته و شما نيز موظف هستيد كه اين هدف را تعقيب كرده و ادامه دهيد و به ديگران بگوئيد و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون برادر از تو مي‌خواهم اما به تو تحميل نمي‌كنم.  براي فرزندانم پدري نيكو باشي و درباره تربيت آنها در سايه اسلام كوشا باشيد و سعي نمائيد كه آنها در همان مدرسه علوي به تحصيل خود ادامه دهند . ديگر به تو سفارش نمي‌كنم .
 
دراولين ساعات روز چهارم شهريور 1358 شهيد عراقي با فرزندش بدست گروهك منحرف فرقان به شهادت رسيدند اين مزدوران خود فروخته فرزندي برومند از امام راحل را در همان سال آغازين انقلاب اسلامي گرفتند .
پيكر مطهر شهيد حاج مهدي عراقي و فرزند حسام با احترامي خاص به شهر مقدس قم انتقال يافت و با حضور انبوه امت داغدار در حاليكه حضرت امام شخصاً از ميدان سعيدي قم تا نزديك صحن حضرت معصومه سلام الله عليها جنازه را تشييع مي‌فرمودند دركنار بارگاه ملكوتي حضرت معصومه به خاك سپرده شدند .
فعاليتهاي شهيد عراقي در بعد از پيروزي انقلاب 1357-1358
 
با پيروزي انقلاب اسلامي و پياده شدن حكومت اسلامي كه شهيد عراقي به خاطر آن 12 سال متوالي در زير شلاق شكنجه‌ها و تبعيد به سر برده بود سراز پا نشناخته  فعاليتهاي خود را دو چندان كرد گر چه بيش از يكسال و اندي نگذشت اما در سنگرهاي مختلف دين خود را ادا نمود مسئوليتهاي او پس از پيروزي انقلاب :
يكي از شش مسئول انتظامات مدرسه علوي و رفاه
سرپرستي زندان قصر با همكاري تني چند از همرزمانش
رئيس واحد اجرائي بنياد مستضعفان
مديريت مالي مؤسسه كيهان و عضو هيئت تحريريه كيهان
عضو يت در شوراي مركزي حزب جمهوري اسلامي به دعوت شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي
 

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.